İran Dışişleri Bakanı Arakçi, Bağdat'ta Irak Başbakanı ile görüştü

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, güvenlik ve iş birliği konularını ele almak üzere geldiği Bağdat'ta Irak Başbakanı Ali Zeydi ile bir araya geldi.

28 Haz 2026 - 17:02 YAYINLANMA
İran Dışişleri Bakanı Arakçi, Bağdat'ta Irak Başbakanı ile görüştü

İran Dışişleri Bakanı Arakçi, başkent Bağdat'ta Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüştü.

Irak Başbakanlık Basın Ofisi'nden yapılan açıklamaya göre; Zeydi ile Arakçi, İran ile ABD arasında savaşı sona erdiren son anlaşmanın yanı sıra, bölgede güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik uluslararası ve bölgesel çabaları ele aldı.

Ali Zeydi, Irak'ın savaşı sona erdirilmesi ve anlaşmazlıkların diyalog ve müzakere yoluyla çözülmesini desteklediğini belirterek, bölgesel istikrarın komşu ülkelerin kalkınmasına katkı sağlayacağını kaydetti.

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi ise ülkesinin Irak ile koordinasyon ve iş birliğini güçlendirmeye devam edeceğini vurgulayarak, İran'ın bölge ülkeleri ve Arap komşularıyla ilişkileri geliştirmeye önem verdiğini ifade etti.

Öte yandan Abbas Arakçi, Bağdat'ta Irak Cumhurbaşkanı Nizar Amidi ile de bir araya geldi.

İranlı Bakan Abbas Arakçi, sabah saatlerinde Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ile bir araya gelmişti.

İki bakanın görüşmesinde Hürmüz Boğazı'ndaki son durum, İran ile ABD arasında varılan ateşkes, bölgesel güvenlik ve ikili ilişkiler ele alındı.

Kaynak :
İLKHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: