İran: Anlaşmaları bozmak ABD rejiminin fıtratının bir parçasıdır

İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin saldırılarla mutabakat zaptını ihlal ettiğine dikkat çekerek, anlaşmaları bozmanın bu ülkenin fıtratının bir parçası olduğunu belirtti.

28 Haz 2026 - 11:20 YAYINLANMA
İran: Anlaşmaları bozmak ABD rejiminin fıtratının bir parçasıdır

İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı, yaptığı açıklamada ABD ordusunun bugün sabaha karşı ülkenin güney sahillerindeki bazı izleme ve gözetleme tesislerine düzenlediği hava saldırılarını şiddetle kınadı.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Birleşmiş Milletler (BM) Şartı'nın 2. maddesinin 4. fıkrasının açık bir ihlali olmasının yanı sıra, 18 Haziran 2026 tarihli Savaşı Sona Erdirme Mutabakat Zaptı'nın birinci maddesinin de sarih bir ihlali niteliğindeki bu vahşi saldırılar; ABD rejiminin kendi taahhütlerine en ufak bir değer ve itibar atfetmediğini, anlaşmaları bozmanın bu rejimin fıtratının bir parçası olduğunu göstermektedir.

İran İslam Cumhuriyeti, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi ile BM Genel Sekreteri'nin uluslararası barış ve güvenliğe yönelik sorumluluklarını hatırlatmakla birlikte; BM Şartı'nın 51. maddesi uyarınca, ABD'nin askeri tecavüzüne karşı İran'ın ulusal egemenliğini ve toprak bütünlüğünü savunma konusundaki kararlılığını vurgulamaktadır."

Kaynak :
İLKHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: