Avustralya, yaş sınırına uymayan sosyal medya şirketlerine cezayı iki katına çıkarıyor
Avustralya hükümeti, 16 yaş altına yönelik sosyal medya düzenlemelerine uymayan şirketlere uygulanabilecek azami para cezasını 99 milyon Avustralya dolarına yükseltmeyi planlıyor.
ABC News'ün haberine göre, hükümet, sosyal medya yasağının etkinliğini artırmak amacıyla teknoloji şirketlerine yönelik yaptırımları ağırlaştıracak yeni bir yasa teklifi hazırladı.
Düzenleme kapsamında, Avustralya eSafety Komiseri Julie Inman Grant'in yetkileri genişletilecek. Buna göre Grant, sosyal medya şirketlerinden yaş sınırının uygulanmasına yönelik attıkları adımları ve buna ilişkin kanıtları talep edebilecek.
Yaş doğrulama hizmeti sağlayan üçüncü taraf şirketler de yetkili makamlara bilgi vermekle yükümlü olacak.
Başbakan Anthony Albanese, Aralık 2025'ten bu yana sosyal medya platformlarının 16 yaşın altındaki kullanıcıların yeni hesap açmasını veya mevcut hesaplarını kullanmasını engellemek için makul önlemler almakla yükümlü olduğunu hatırlattı.
Albanese, çok sayıda çocuğun halen sosyal medya platformlarını kullanmaya devam ettiğini belirterek, büyük teknoloji şirketlerinin yasal sorumluluklarını yerine getirmekte yetersiz kaldığını söyledi. Bu nedenle, yükümlülüklerini yerine getirmeyen şirketlere uygulanabilecek azami para cezasının 49,5 milyon Avustralya dolarından 99 milyon Avustralya dolarına çıkarılacağını açıkladı.
Hükümet verilerine göre, düzenlemenin yürürlüğe girmesinden bu yana 16 yaş altı kullanıcılara ait 5 milyondan fazla hesap kaldırıldı, devre dışı bırakıldı veya erişime kapatıldı. (İLKHA)